hippietyra

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

Dressyr för Eva

Av Tyra Kempe - 11 april 2015 19:20


 
  Hej! Idag så blev det som sagt dressyrträning för Eva och det var kul för jag får alltid nya saker att jobba på och nu är det mest att finslippa formen och hjälperna. Eva fick även mina program från tävlingen så att hon kunde kolla av vad vi behöver jobba med. Hon verkade iallafall nöjd med att jag hade tränat på de som hon sagt till mig innan t.ex sittben och stadig form. Själv tycker jag att Eva är super pedagogisk och hon förklarar saker så himla bra. Och det är extra kul att hon får följa min och Hippies utveckling.  


Passet idag kändes otroligt bra. Jag fick verkligen jobba och ta i med magmusklerna. Vi jobbade mest med små detaliger idag som att krama yttertygeln och vara mjuk i handen samtidigt som man ökar. Hippie var grymt fin och vi båda blev ganska så svettiga haha   Det fanns mycket som behöver jobbas igenom och att få upp hans form är en av sakerna.

I slutet av passet var både jag och Hippie trötta och vi tappade lite men annars var detta ett av våra kanonpass!


Imorgon blir det upp ur sängen tidigt då lektionen början 9. Jag vet inte riktigt vad som ska ridas igenom imorgon men jag vet att mamma gav Eva ett  LB:1 program att titta igenom. Snart är det ju KM i dressyr ( 3 maj) och då går förklassen i  LC:1 ( som jag ridit och kan) och kmklassen i LB:1 så det blir nu ett helt nytt program att plugga in. Jag tycker att LB:1 är sjukt mycket svårare och det kommer bli en utmaning, Det är ett längre program och det innehåller också ökningar vilket är jättesvårt. Då ska man både hålla ihop ponnyn och inte tappa honom och samtidigt ska man öka och länga stegen i både trav och galopp.  Men det är en uttmaning som jag är villig att ta!


Nästa helg så blir det vår första hopptävling! Men jag tänker att jag återkommer med det i veckan och lite tankar kring det. Men vi hörs!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tyra Kempe - 23 augusti 2015 11:28

Hej! Jag har inte bloggat på jätte jätte länge och det beror mest på att de var mycket i skolan innan sommaren och sedan hade inte jag Hippie i sommar. Det är ju ändå min blogg där jag skriver av mig lite ibland och inte bryr mig ett dugg om hur mån...

Av Tyra Kempe - 3 maj 2015 20:08

idag så var det då Dressyr KM. Lc:1 gick superbra på 65% och en förstplacering vilket jag är jätteglad för! Det kändes så bra. I andra klassen så glömde jag en sak i början så det blev -2 och jag blev väldigt ledsen för att jag glömde bort programmet...

Av Tyra Kempe - 27 april 2015 21:54


Hej! Igår så tävlade jag på Hippie och det gick helt okey. Det började med att jag red fram och det kändes väldigt segt, jag fick Inte till språngens avstånd på framhoppningen och då tänkte jag att han var seg. Men jag kom in på banan och märkte att...

Av Tyra Kempe - 25 april 2015 20:13

Hej! Jag har varit usel på att blogga jag vet. Har inte varit i stallet på 2 dar och nu så är det tävling imorgon på hanningebyggden och jag ör supertaggad på det. Idag så red jag igenom mina dressyr program till Km för mamma, ibörjan gick det inte ...

Av Tyra Kempe - 21 april 2015 22:24

Hej! Idag så var det ett superfint väder och jag bestämde mig för att dra ut i skogen och klättrar lite. Det fick superbra och jag avslutade med att jogga lite i ridhuset. Igår så red jag bara igenom honom i dressyren och han gick helt okey, lite se...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards